dieta

Dużo mówi się o byciu fit i mężczyźni również włączają się w ten trend. Jednak w gąszczu porad dietetycznych najwięcej jest tych, które są skierowane do kobiet. A tymczasem mało który mężczyzna może sobie wyobrazić, że odżywia się marchewką i owsianką.

Śniadania

Podstawą udanego dnia w pracy jest śniadanie. Nie można go pomijać, bo brak tego posiłku spowoduje gorsze samopoczucie, trudności w koncentracji, spadek formy. Do tego dochodzi głód i chęć podjadania. Pierwsze śniadanie należy zjeść w ciągu godziny od wstania z łóżka. Może to być kanapka z pełnoziarnistego ciemnego chleba z wędliną, żółtym serem czy twarożkiem. Doskonałe też są jajka, ryby w każdej postaci i warzywa. Na drugie śniadanie można zjeść sałatkę, owoc np. banana lub jabłko, jogurt z ziarnami.

Obiad

Wielu mężczyzn nie wyobraża sobie dnia bez obiadu na ciepło. Jednak istotne jest, by zdecydować czy je się go w domu czy na mieście. Jeśli na mieście to najlepiej wybrać stołówkę, bar lub restaurację, w której serwowane są domowe, smaczne posiłki. Fast food lepiej omijać z daleka. Jeśli jednak obiad ma być w domu, to warto poprzestać na jednym daniu np. ciepłej zupie. W daniu obiadowym nie powinno zabraknąć białka i węglowodanów złożonych. Idealne będą więc chude mięsa, ryby, kasze, ryże. Do tego duża ilość świeżych warzyw lub warzyw gotowanych na parze.

Deser

Wielu panów lubi zjeść też coś słodkiego. Można więc deser potraktować jako kolejny posiłek, pod warunkiem, że nie będzie zbyt kaloryczny. Świetny będzie budyń, kisiel, naleśnik na słodko, sałatka owocowa, koktajl owocowy.

Kolacja

Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być lekki dla układu pokarmowego. Idealnie sprawdzi się omlet, twarożek, jajka na miękko, kanapki z razowego pieczywa. Dietetyk online podpowie jak stworzyć idealnie zbilansowany jadłospis na każdy dzień. Stosując się do zaleceń zagwarantujemy sobie zdrowie, dobre samopoczucie, doskonałą sylwetkę.

Chwile słabości

Każdy z nas ma czasem chwile słabości i chęć odejścia od założonych zasad. Dlatego warto się na to przygotować i mieć pod ręką zdrową przekąskę. Mogą to być chipsy owocowe, słonecznik, suszone owoce, wafle ryżowe, świeże soki jednodniowe, jogurty, serki, warzywa do chrupania, batoniki zbożowe i inne przegryzki.