Z pewnością nie raz słyszałeś ulubiony slogan agencji interaktywnych, który brzmi mniej więcej tak „Jeśli nie masz strony internetowej, to nie istniejesz”. Czy faktycznie tak jest?

Owszem jest w tym sporo prawdy, ale z pewnością nie może to mieć przełożenia na wszystkie firmy funkcjonujące na rynku. Wiele z nich działa i to całkiem nieźle nie mając choćby najuboższej wizytówki w Internecie. Klienci są pozyskiwani innymi kanałami. Bardzo często są to firmy, które na rynku funkcjonują już wiele lat i przez ten czas dorobiły się bogatego portfela Klientów.

Jeśli jednak firma jest młoda i dopiero zaczyna swoją wędrówkę, wówczas strona internetowa faktycznie jest czynnikiem niejednokrotnie decydującym o tym czy biznes przetrwa czy zwinie się w ciągu pierwszego roku działalności.

Jak stać się posiadaczem strony internetowej?

Pierwsze skrzypce gra budżet jakim dysponujemy. Jeśli mamy kilka tysięcy lub więcej na przygotowanie strony internetowej, wówczas warto rozejrzeć się za dobrą agencją, która przygotuje dla nas sensownie opracowaną i zoptymalizowaną pod kątem konwersji stronę www.

Jeśli jednak nasz w portfelu nie ma dużych środków na takie inwestycje, wówczas nie pozostaje nic innego jak zakasać rękawy i wziąć sprawy w swoje ręce. I tu pierwsze pytanie jakie z pewnością nam się nasunie to: Jak zrobić stronę www? Czy w ogóle jest możliwe, aby zrobić ją samodzielnie i do tego dobrze?

Oczywiście, że tak. Nie ma więc strachu, że skoro budżet nas nie rozpieszcza, to musimy odpuścić temat. Wystarczy poszukać w sieci informacji na temat tego jak zabrać się za realizację zadania i zacząć działać. Doskonałym źródłem wiedzy na ten temat jest polski blog pt.: „Jak zrobić stronę internetową„. Znajdziemy tam poradniki, które przeprowadzą nas przez przez cały proces krok po kroku. Oprócz materiałów dostępnych bezpłatnie (teksty, filmy). Znajdziemy także rozbudowane kursy onLine np: Kurs WordPress.

Blog: Jak Zrobić Stronę

Poświęcając dziennie godzinkę na naukę, po 2-3 tygodniach będziemy w stanie samodzielnie tworzyć strony internetowe, a nawet sklepy. To istna kopalnia wiedzy, którą gorąco polecamy.

Nowi Klienci

Po uruchomieniu strony przychodzi czas na pozyskanie nowych Klientów. Niektórzy sądzą, że wystarczy opublikować stronę w sieci, a Klienci sami się pojawią. Niestety nie ma nic bardziej mylnego. Klienci sami nie przyjdą. Musimy się im pokazać, muszą się o nas dowiedzieć. Jeśli to się uda, wówczas korzyści z posiadania strony mogą mile zaskoczyć.

Każdego dnia Twoi potencjalni Klienci poszukują w Google i innych miejscach usług lub produktów jakie masz do zaoferowania. Zazwyczaj nie wiedzą jeszcze gdzie wydadzą swoje pieniądze. Szukają firmy, która zaspokoi ich potrzeby i ta która zrobi na nich najlepsze wrażenie będzie miała szansę na zarobek, a być może także stałego lojalnego Klienta. Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów jesteśmy w stanie przechwycić część takiego ruchu i go zmonetyzować.

W zależności od tego co oferujesz korzyści z posiadania strony mogą mieć różna skalę. Jeśli oferujesz produkty popularne dla mas wówczas potencjał zarobku jest olbrzymi, ale niestety także konkurencja z która musisz się zmierzyć znacznie większa. W przypadku niszowych produktów może być łatwiej znaleźć Klienta, ale też ilościowo mniej sprzedamy, co jednak nie oznacza że zarobimy mniej – pytanie jak wysokomarżowe produkty lub usługi mamy w ofercie.

Podsumowanie

Potencjał działań w Internecie jest ogromny. Pomijając dziś ten kanał dotarcia do Klienta odbieramy sobie możliwość dynamicznego rozwoju, a przecież wystarczy tak niewiele. Strona internetowa, którą można stworzyć samodzielnie bez dyplomu informatyka i późniejsze działania marketingowe pozwalające pozyskać ruch i nowych Klientów, to obszary na których każdy właściciel firmy powinien koncentrować część swojej uwagi i czasu.