reklama

 

Skutecznych sposobów na reklamę jest mnóstwo, jednak wiele z nich wiąże się z koniecznością posiadania sporego budżetu przeznaczonego na cele marketingowe. Takimi środkami finansowymi nie dysponują małe firmy, dla których również reklama jest koniecznością. Na szczęście istnieją różne sposoby, by zareklamować się skutecznie i jednocześnie tanio, choć to niekiedy może wymagać więcej pracy i czasu.

Odzież reklamowa

Dzięki możliwościom jakie dają różne agencje reklamowe i firmy wykonujące nadruki na odzieży, można zaprojektować i wykonać odzież firmową w dobrej cenie w małym nakładzie. Koszulki z logo firmy będą idealne dla wszystkich pracowników i pozwolą tworzyć profesjonalny wizerunek firmy. Po drugie w takich koszulkach mogą wyjść na ulice miasta nasi pracownicy oraz hostessy. Rozdawanie ulotek i gadżetów reklamowych, a także rozmawianie z mieszkańcami miasta w miejscach publicznych nie wymaga żadnych pozwoleń ani nie generuje dodatkowych kosztów. Wyjątkiem jest sytuacja, jeśli chcielibyśmy postawić w miejscu publicznym namiot lub stoisko – wtedy musimy mieć właściwe pozwolenie i wnieść stosowną opłatę.

Reklama w internecie

Internet jest obecnie najbardziej efektywnym kanałem komunikacji i pozwala na dotarcie do klientów przy stosunkowo niewielkich kosztach. Podstawa to strona internetowa i jej pozycjonowanie. Można założyć profil firmy w mediach społecznościowych i angażować użytkowników internetu do komunikacji. Można także stworzyć bloga branżowego. Działania te warto uzupełnić poprzez reklamy płatne. Warto sukcesywnie tworzyć bazę klientów, aby móc skorzystać z e-mail marketingu.

Udział w wydarzeniach publicznych

Organizacja eventu jest kosztownym wydarzeniem, ale już udział we wszelkiego rodzaju imprezach wcale nie musi być kosztowny. Warto zaznaczyć swoją obecność na targach branżowych, targach pracy, postawić stoisko na miejskich imprezach plenerowych, pojawić się na imprezach sportowych, można organizować warsztaty i szkolenia w ramach większych wydarzeń itp. Wszystko oczywiście w zależności od branży w jakiej działa firma.